لیگ شش‌میلیارد دلاریNBA درآستانه تعطیلی
 
بسم رب النور والنور
خوش آمدید
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
نويسندگان
جمعه 3 تير 1390برچسب:, :: 15:10 ::  نويسنده : مهدی طرفی

به گزارش برنا به نقل از بی‌بی‌سی، قرارداد سه جانبه بازیکنان، صاحبان تیم ها و مسئولان لیگ بسکتبال ملی آمریکا در ماه ژوئن به پایان می رسد و ادامه این لیگ در فصل های آینده در گروی عقد قرارداد همکاری جدیدی است.

لیگ شش میلیارد دلاری NBA اکنون در خطر تعطیلی است. از سویی بازیکنان این لیگ درخواست سهم بیشتری از درآمد‌های کلی لیگ را دارند و از سوی دیگر صاحبان لیگ خواهان پرداخت حقوق کمتری برای بازیکنان هستند.

بسکتبال ان بی ای در اوج
پس از سالهای طلاییِ مایکل جوردن و شیکاگو بولز، لیگ ملی بسکتبال آمریکا هیچ گاه تا این حد مورد توجه ورزش دوستان در سطح بین المللی نبوده است. این لیگ به تنهایی به اندازه مجموع تمام لیگ های ملی این کشور،‌ان اچ ال (هاکی) - ان اف ال (فوتبال)- آم ال بی (بیس بال) ، ابرستاره های افسانه ای دارد.

به لحاظ جایگاه بین المللی و دوستداران این لیگ در خارج از آمریکا، ان بی ای با دیگر لیگ های ملی این کشور قابل مقایسه نیست.

از نظر پیشرفته بودن تکنولوژی و استفاده از فناوری های ارتباطات و شبکه های اجتماعی، ان بی ای از دیگر لیگ ها حرفه ای بسیار جلوتر است. پخش تلویزیونی بازی های حذفی امسال تمامی رکوردهای برنامه های زنده را شکسته است.

حتی برای اولین بار در تاریخ این لیگ دوستداران این ورزش بازی های حذفی را حتی بعد از حذف تیمشان تماشا می کردند. سال گذشته این لیگ بیش از شش میلیارد دلار در آمده داشته است اما صاحبان تیم ها سیصد میلیون دلار ضرر کرده اند.

ساز و کار لیگ
سال گذشته ان بی ای بیش از شش میلیارد دلار در آمده داشته است.
فعالیت این لیگ بر اساس یک قرارداد چند جانبه بین اتحادیه صنفی بازیکنان حرفه ای بسکتبال، سازمان لیگ ملی بسکتبال و نمایندگان صاحبان تیمها میسر می شود.

این قرارداد هر چند سال یکبار تمدید شده و اجازه کار برای چند سال اینده را به طرفهای قرارداد می دهد. مهلت قرارداد جاری که در سال ۲۰۰۵ منعقد شده است فقط شش سال بود که در پایان ژوئن امسال خاتمه خواهد یافت.

اگر این سه طرف قرارداد قبل از شروع فصل آینده به توافق نرسند لیگ ان بی ای با تمام سابقه درخشان و ابر ستاره‌های افسانه‌ای اش منحل خواهد شد.

چالش های تیم داری در ان بی ای
مشکلات زیادی در راه کسب توافق بین این سه طرف وجود دارد که در راس آنها مشکلات مالیِ ناشی از سیصد میلیون دلار ضرر صاحبان تیمهاست.

کاهش تمایل طرفداران به حضور در استادیوم ها به دلیل وضع بد اقتصادی در آمریکا، تمایل طرفداران به تماشای بسکتبال روی پرده بزرگ تلویزیون‌ها در خانه و کاهش فروش بلیت و کاهش درآمد سرویس های جنبی (‌پارکینگ، رستوران، ‌لباس فروشی) در استادیوم ها و نهایتا قراردادهایی با دستمزدهای بی رویه برای بازیکنانی که کم بازی می کنند، بخشی از مشکلات مزمن تیمداری در این لیگ است.

حتی استادیوم های پر زرق و برق ان بی ای ‌که جدیدترین آنها پانزده سال پیش ساخته شده، به لحاظ ظرفیت کلی و تعداد کم صندلی‌‌های مرغوب مشکل ساز شده‌اند. این استادیوم ها به حدی بزرگ هستند که جای نشستن بخش عمده ای از تماشاگران گونه ای است که با آنکه بلیت های گرانی خریده اند، در جریان بازی قرار نمی گیرند.

بسیاری از بازیکنانی که قراردادهای طولانی مدت با دستمزدهای زیاد دارند، با حضور بی انگیزه خود در میدان سوددهی تیم ها و در نهایت لیگ را به مخاطره انداخته اند. در راس آنها ریچارد همیلتون با ۱۲ میلیون،‌ وینس کارتر با ۱۷ میلیون، بارون دیویس با ۱۳ میلیون و یاو مینگ با ۱۸ میلیون دلار قرار دارند.

این بازیکنان که بعضا در گذشته از ستارگان این لیگ بوده اند در فصل جاری عملکردی ضعیف تر از بازیکنان لیگ آماده سازی داشته اند و تنها به دلیل قرارداد های طولانی مدت این دستمزدها برایشان تضمین شده است.

آیا در دقیقه نود توافقی حاصل خواهد شد؟
این روزها، همزمان با برگزاری بازی های نهایی ان بی ایِ، در هتل هایی در دالاس و میامی، ‌نمایندگان طرفهای ذینفع لیگ پشت درهای بسته در حال جر و بحث هستند. از این مذاکرات تاکنون کوچکترین تفاهمی حاصل نشده است.

کاهش دستمزدها، تقسیم متفاوت درآمد لیگ بین اعضا و کاهش مدت زمان قرارداد بازیکنان از مهمترین محورهای این مذاکرات است. لیگی که امسال در قله موفقیت بود اکنون در سراشیبی نابودی قرار دارد

 



نظرات شما عزیزان:

saeid
ساعت18:35---3 تير 1390
سلام از وبلاگت خوشم اومده اگه دوست داشتي با هم تبادل لينک کنيم منو با اسم(همه چيز درباره ي فراماسونري) بلينک بعد بهم خبر بده تا منم بلافاصله تو رو با هر اسمي که خواستي بلينکم خدافافظ
antiframason.loxblog.com


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





موضوعات
پيوندها


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 3
بازدید دیروز : 2
بازدید هفته : 3
بازدید ماه : 46
بازدید کل : 38941
تعداد مطالب : 54
تعداد نظرات : 13
تعداد آنلاین : 1

خدمات وبلاگ نويسان جوان

اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً

خدمات وبلاگ نویسان جوان

كد ماوس

تعبیر خواب آنلاین